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[스크랩] Round Up - Erich Kunzel & Cincinnati Pops Orchestra│세미 클래식

P a o l o 2009. 10. 15. 13:16

Round-Up

Round-Up (Telarc 1986)

Erich Kunzel, Jr. (1935 – 2009)

Track 3. The Magnificent Seven Theme 전곡 연주

Cincinnati Pops Orchestra

Cond / Erich Kunzel (1935894~1981)

Round Up

1. Sounds Of The West Medley/Sound Effects: Corral Scene / Round-Up / Galloping Horse / Horse Whinny
2. William Tell Overture (Finale) - (Lone Ranger Theme with Gioachino Rossini)
3. The Magnificent Seven/Theme - (with Elmer Bernstein)
4. The Furies Suite - (with Franz Waxman)
5. Round-Up Medley: Anthology of TV Western Themes: Bonanza / Rawhide / Wagon Train / The Rifleman - (with Christopher Palmer)
6. How the West Was Won - (with Alfred Newman)
7. Gunfight at the O. K. Corral/Theme - (with Dimitri Tiomkin)
8. Pops Hoedown - (with Richard Hayman)
9. Big Country/Theme - (with Jerome Moross)
10. High Noon/Theme - (with Dimitri Tiomkin)
11. Sound Effect/Coyote and Crackling Campfire
12. Western Medley: Introduction / Ti Yi Yippee Ay / Shenandoah / Red River Valley / Home on the Range / Streets of Laredo
13. Theme - (from "Silverado", with Broughton)

 

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Round Up

 

 

* 텔락 레이블에서 가장 인기있는 레퍼토리!

텔락 레이블에서 가장 인기있는 레퍼토리! 로씨니 ‘윌리엄 텔’서곡 등 신나는 고전 레퍼토리와 번스타인 ‘매그니피선트 세븐’, 팔머 ‘라운드 업’, 그리고 TV의 인기 방영물인 ‘보난자‘, ’웨곤 트레인‘, ’라이플먼‘ 등의 삽입음악들을 통해 미국문화의 힘과 정신을 애정어린 손길로 담아 박물관처럼 전시했다. ’서부의 소리’라는 타이틀로 목장 축사의 장면과 질주하는 말, 히잉거리는 말의 울음소리를 재미있게 그린 벽두부터 귀를 솔깃하게 한다. 남녀노소 누구나 다 좋아할 음반이라고 확신한다.

•텔락은 1990년 이후 SACD 기술이 도입된 이례 이 음반을 언제쯤 SACD로 포맷을 할 것인가를 결정하기 위해 엔지니어들과 에리히 쿤젤 그리고, 신시내티 팝스 오케스트라는 의논하기에 이른다. 2006년 합의하에 마침내 SACD로 발매하게 되었다.

•장장 19년이란 세월이 흐른 후라서 늦은 감이 없지 않지만, 지금까지 꾸준한 인기를 유지하게 된 것은 1987년 그 당시에 획기적인 녹음으로 많은 관심을 가져준 오디오 매니아들이 있었기 때문이다. SACD로 새롭게 옷을 갈아입은 ‘라운드 업’은 최상의 사운드를 자랑하는 절정의 음반으로 재탄생되었다.

로시니 '윌리엄 텔' 서곡 등 신나는 고전 레퍼토리와 번스타인 '황야의 7인', 팔머 '라운드 업', 그리고 TV의 인기 방영물인 '보난자', '웨곤 트레인', '라이플먼', 등의 삽입음악들을 통해 미국문화의 힘과 정신을 애정어린 손길로 담아 박물관처럼 전시했다.

'서부의 소리'라는 타이틀로 목장 축사의 장면과 질주하는 말, '히잉'거리는 말의 울음소리를 재미있게 그린 벽두부터 귀를 솔깃하게 한다. 남녀노소 누구나 다 좋아할 음반이라고 확신한다. 

ROUND UP - Erich Kunzel & Cincinnati Pops Orchestra (SACD)

에리히 쿤젤과 신시네피 팝스 오케스트라와의 신나고 화려한 연주는 텔락에서 꽤 많이 출시가 되었습니다. 저 개인적으로는 연주의 훌룡함과 더불어 깨끗한 음질과 실감나는 효과음으로 더욱 인기가 높지 않나 생각됩니다. 이 음반은 미국의 '땅따먹기 역사'를 싸나이의 로망이라고 생각하는 미국인들의 '역사인식'을 반영하는 음반이라고 생각합니다. (예전에 저한테는 도무지 재미가 없어 보이는 미식축구를 미국인들은 '환장'하고 좋아하는 것을 보고 미국인 친구에게 왜 미식축구가 미국인들에게 인기가 높은지 물어본적이 있습니다. 이 게임은 미국의 서북개척시대를 재현하는 '땅따먹기'를 재현하는 게임이라고 설명하더군요. 그 후로는 조금은 이해가 되더군요.)

이 음반은 목장에서 말을 타고 소를 몰 준비를 하면서 시작됩니다. 멀티채널로 리마스터링되면서, 좌우로 소와 말의 울음소리가 난무하면, 감상자에게 같이 달릴 마음의 준비를 하라는 듯한 잠깐의 '경고'를 준후 쌩뚱맞게 로시니의 '윌리엄 텔' 서곡(전곡은 아님)으로 신나게 달립니다. 이때부터 후끈달아오르기 시작합니다.(정말 왜 쌩뚱맞게 위리엄 텔 서곡인지 모르겠습니다. '카우보이'라 하면, '활'이 아닌 '채찍과 '총'일 텐데.. 차라리 주페의 경기병 서곡이나 베버의 마탄의 사수 서곡이 사용되었으면 합니다.) 하지만 윌리엄 텔 서곡이 워낙 신나고 활기찬 곡이라 인정!

그 다음트랙으로는 너무나도 유명한 엘머 번스타인의 '황야의 7인'입니다. 그 후로 나오는 미국 TV시리즈라고 하는 영화의 주제곡 메들리와 마치 50년대 후반과 60년대 초반의 서부영화에 대한 오마쥬인 것 마냥 그 당시 유명한 곡들이 신나게 연주됩니다. 사람들의 흥얼거림도 있고, 갑자기 스피커 사이를 오가는 '총소리'도 난무하고... 실베라도의 주제곡으로 음반을 마무리 합니다. 정말 신나게 황량한 서부개척시대를 한시간여동안 달린 기분입니다. 가끔식 집에 혼자 있을때나, 여행을 갈때나, 싸나이의 로망을 느끼고 싶을때 볼륨을 조금 키워놓고 듣습니다. 솔직히 자주 듣는 음반은 아니지만, 가끔씩 꺼내어 들을때 '값어치'는 충분히 하고 남는 음반입니다.

이처럼 듣는 이에게 신나게 하는 음반도 많지 않습니다. 단, 갑자기 여기저기서 가축들과 총소리가 난무하니 노약자와 임산부들과의 감상을 피하시기 바랍니다. ㅎㅎ 음질은 최상이고, 레퍼토리도 중상이상이라고 생각합니다. 음반을 듣다보면, 몇가지 영화의 주제곡들이 같이 삽입되었으면하는 아쉬움도 있지만... 자! 이 음반을 걸어놓고 신나게 달려봅시다.

글 : 백승호 (출처 : Fine AV)

 

 

Western Medley - Richard Hayman

I am a driver  on  a  western  highway
From  the  mountains  and  to  the  sea
And  there's  a  song  on  the  western  highway
Saying  I  will  be  free
The  sky  is  fading  to  the  color  of  the  valley
Dust  of  angels,  and  dust  of  dreams
Your  city  lights  will  shine  until  tomorrow
And  I  will  not  be  here

cho:  Your  light  is  brighter  than
Anything  I've  ever  seen
I  hear  your  voice  on  every  station
Singin'  out  of  your  dream
By  the  roadside  the  trees  are  shiverin'
Black  and  silver  in  the  cool  night  air
And  under  the  moonlight  hear  a  song  you're  singin'
Sayin'  I  will  meet  you  there
[repeat  Chorus]

Here  I  am  on  the  road  again
The  song  began  and  then  in  the  end
I'll  be  standin'  by  the  sea
I  am  a  driver  on  a  western  highway
From  the  mountains  and  to  the  sea
And  there's  a  song  on  the  western  highway
Sayin'  I  will  be  free.

Track 12. Western Medley: Introduction

Ti Yi Yippee Ay / Shenandoah / Red River Valley
/ Home on the Range / Streets of Laredo

Erich Kunzel helped bring orchestral music into the mainstream by leading symphonies in performances of crowd-pleasers. / Photo Credit: Courtesy Of Www.erichkunzel.com / Related Article: 'Prince of Pops' Directed Orchestra to Fame

ERICH KUNZEL, 74
'Prince of Pops' Directed Orchestra to Fame

By Emily Langer
Washington Post Staff Writer
Wednesday, September 2, 2009

Erich Kunzel, 74, the American pops conductor and colorful showman who sold more than 10 million recordings and for nearly two decades provided the national Memorial Day and Fourth of July soundtracks with the concerts he led on the Capitol lawn, died Tuesday at a hospital near his home in Swan's Island, Maine. He had been diagnosed in April with liver, colon and pancreatic cancer.

Known as the "Prince of Pops," Mr. Kunzel had directed the Cincinnati Pops Orchestra since its founding in 1977 and led it to international fame. He built on the work of the late conductor Arthur Fiedler of the Boston Pops to bring orchestral music into the mainstream by leading symphonies in performances of crowd-pleasers ranging from Tchaikovsky's "1812 Overture" to the theme from "Star Wars."

"Orchestras began adding pops concerts to extend their seasons, . . . and they discovered two things," he told The Washington Post in 1979. "First, that a lot of people want this kind of music, and second, that there is money in it. These concerts are usually sold out. And the audiences get to hear and like the sound of a symphony orchestra -- some of them keep coming back to pops concerts and some become subscribers to the regular season."

As conductor of the Cincinnati Pops and guest conductor of many other orchestras, he stopped at nothing to make symphonic music appeal to large crowds. At a Halloween concert, he entered the stage in a coffin. For a Christmas performance, he asked audience members to come decked out in red and green. Symphonic composition was not, for him, the stuff of a rarefied world; it was music for flag-wavers, for passersby on summer nights when he offered free outdoor concerts in Cincinnati; for children.

"The Cincinnati Pops Orchestra . . . is the model of what a traditional 'pops' orchestra ought to be," wrote a New York Times music critic when the group went to Carnegie Hall in 1984.

Mr. Kunzel said he sometimes grew tired of the old warhorses he conducted before his audiences or even his orchestras did. But he maintained his gruelingly busy concert schedule until shortly before his death. Mr. Kunzel conducted as many as 100 concerts a year and was seen most recently in Washington in a performance with Aretha Franklin and the NSO on the Fourth of July.

Hard to miss in his scarlet jacket and U.S. flag bowtie, Mr. Kunzel was a vivid presence conducting the National Memorial Day and Capitol Fourth concerts. Both were broadcast live on public TV stations and drew millions of viewers.

"It is an experience you can't find in Carnegie Hall, the Kennedy Center or anywhere else in the world," Mr. Kunzel told the Washington Times in 1993, referring to conducting on the Capitol lawn. "It gives you a glowing feeling inside, a feeling that you really are part of the country."

Erich Kunzel Jr. was born March 21, 1935, in New York, the only child of German immigrants. He grew up in Greenwich, Conn., and played the piano, the timpani and the bass in the school orchestra.

Initially planning on a career as a chemist, Mr. Kunzel decided to be a conductor after getting into an argument with a chemistry professor. After graduating in 1957 with a degree in music, he began conducting the Santa Fe (N.M.) Opera Company in a production of Pergolesi's "La Serva Padrona." It was a big year for Mr. Kunzel: He also served as back-stage chorus conductor in Igor Stravinsky's "The Rake's Progress" and was greeted on a daily basis by Stravinsky himself.

He conducted the Rhode Island Philharmonic Orchestra from 1960 to 1965 and served as personal assistant to the celebrated French conductor Pierre Monteux at his conducting school in Hancock, Maine.

Throughout the 1960s, Mr. Kunzel was a conductor for the Cincinnati Opera, including its popular performances at the Cincinnati Zoo, and even led a then-unknown Placido Domingo in a performance of Pietro Mascagni's "Cavalleria Rusticana." He might never have left classical music had Max Rudolf, the director of the Cincinnati Symphony Orchestra, not invited him to direct the group's "8 O'Clock Pops" in 1965.

The pops movement was exploding at that time, and Mr. Kunzel's first performance with the newly formed group included a guest appearance by jazz genius Dave Brubeck. In later years, he would also collaborate with Duke Ellington.

A turning point in Mr. Kunzel's life came in 1970, when an aging Arthur Fiedler invited him to guest conduct the Boston Pops, whose name was practically synonymous with Fielder's. That honor cemented Mr. Kunzel's place in the pops world. Although he would also become the conductor of the more traditional Cincinnati Symphony, he always appeared more comfortable in his flamboyant bowtie than in a tuxedo.

Mr. Kunzel and the Cincinnati Pops recorded dozens of albums with Telarc, a premier classical label, several of which received or were nominated for Grammy Awards. He was known as an affable conductor and often did not take all the rehearsal time available because he didn't want his performances to sound canned.

Mr. Kunzel was the recipient of the National Medal of Arts, among other awards. He is survived by his wife of 44 years, Brunhilde.

잘생긴 꾀꼬리 꽃미남 리차드강 어리버리 돈키호테.

출처 : ♣ 이동활의 음악정원 ♣
글쓴이 : 촬리 원글보기
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